גיוס המונים היא תוכנית חדשנית של עסקים, עמותות ואנשים פרטיים, אשר זקוקים לממון כדי לממש מטרות מסוימות. כיוון שאין להם די ממון הם מבקשים את עזרת הציבור בנושא זה.
מי זקוק לגיוס המונים?
גיוס המונים מתרחש בכמה וכמה אופציות, כמו לדוגמה חברות סטארט אפ אשר מעוניינות לקדם רעיון עסקי מבריק שלהן. עמותות אשר מעוניינות לממש סיוע לנזקקים לטובת ארוחות חמות, סלי מזון וסיוע לתלמידים בנושאים לימודיים כך שיעלו את רמת הידע שלהם באמצעות מורים פרטיים. כמו כן ארגונים שעוזרים במצבי חירום לאוכלוסיות מסוימות, לדוגמה בעת רעידת אדמה ואסונות אקולוגיים.
בנוסף לכך עסקים אשר זקוקים למימון לעסקים נרחב, כדי לייצר מוצר מוגמר בעל פוטנציאל מכירה גבוה. אם להערכתם ועל פי תוכנית עסקית שהם הכינו יש צפי משמעותי של מכירות גבוהות, כיוון שמדובר במוצר שהוא יוצא דופן, ברמת טיב שהיא גבוהה הרבה יוצרים מהמוצרים המתחרים בשוק, או שמדובר במוצר שעדיין לא קיים כלל בשוק, קיים רצון לממש חזון זה.
החשיבות של גיוס המונים
מה זה גיוס המונים? העברת מידע לקהל מטרה שהוא בעל ממון, אנשי עסקים, אנשים פרטיים, ארגונים פילנתרופים ועוד. לכל אחד מהם מציגים מידע מדויק על אופן הייצור של המוצר הספציפי, התוכניות לעתיד ברבדים של הייצור, התפעול, השיווק, הלוגיסטיקה ועוד. מצטיירת תמונה כללית של העסק בעתיד, בעוד שנה, שנתיים או כל זמן שייקבע על פי הזמן הדרוש להכנות.
לגורמים הללו מסבירים מה זה גיוס המונים ומהם הסכומים הנדרשים. כל משקיע בוחן את הנושא באופן מעמיק ובסופו של דבר מחליט אם הוא מעוניין להיכנס להרפתקה זו שנראית לו מבטיחה, כמה כסף הוא יקצה למטרה זו, או שהוא יחליט לא להשקיע במיזם זה, אם נראה לו שיש בכך סיכון.
המשקיעים החדשים
כל אחד מהמשקיעים במסגרת גיוס המונים הוא שותף בפרויקט זה, על פי הסכום שהוא השקיע. בהסכם שנחתם אתו נקבע מה יהיה החלק שלו ברווחים העתידיים, כיוון שבזכות התרומה שלו ושל המשקיעים האחרים, אפשר היה להוציא את הרעיון לפועל.