חברות סטארט אפ אינן יכולות לפעול ללא משקיעים אשר משקיעים בהן כספים. ההשקעות הללו הן אלו שמאפשרות לחברות הללו לפעול, לשלם משכורות לעובדים וכך לקדם את המהלכים העסקיים לכן על נושא גיוס כספים לסטארט אפ הוא תהליך חשוב ולא פשוט להצלחת הסטארט אפ
הצורך בכספים עבור התפעול יום יומי
כל חברת סטארט אפ מבססת את ההתנהלות שלה על פי תוכנית עסקית שהוכנה על ידי היועץ הפיננסי והעסקי של החברה. החזון של החברה מופיע בתוכנית מפורטת זו, אשר סוקרת את ההתנהלות בכל נקודת זמן. את המצב כעת לאחר גיוס כספים לסטארט אפ ואת המשך ההתנהלות היום יומית על פי ההוצאות הקבועות וההוצאות המשתנות של החברה.
סבבים של גיוסי כספים
בסבב הראשון של גיוס כספים לסטארט אפ החברה מגייסת סכום מסויים ואנשי הכספים מעריכים שבהתנהלות נורמטיבית הכספים הללו יאפשרו לה תקופת פעילות של כמה חודשים, שנה או כל תקופה אחרת בהתאם לסך הכספים שגויסו.
לאחר מכן הם מתחילים את סבב ב' כדי לקלוט משקיעים נוספים או לשכנע משקיעים של סבב א' שימשיכו להשקיע בחברה, לאור העובדה שהם מאמינים בעשייה שלה והעובדה שהם כבר השקיעו בה בעבר מראה שהם מעריכים שיש סיכויי הצלחה והם גדולים יותר מהסיכונים.
הצלחות של גיוס כספים
גיוס כספים לסטארט אפ אינה עבודה קלה ודרושים לכך מאמצים כבירים. מנהלי חברת הסטארט אפ לא מסתמכים רק על הכספים הללו ובמקרים רבים הם פונים למשרד החדשנות (המדען הראשי) כדי לקבל תקציבים כספיים עבור מחקר ופיתוח. המטרה היא לקדם את כל התהליכים הקשורים לתכנות ולתחומים נוספים, כדי שאפשר יהיה להגיע לשלב השיווק מוקדם ככל האפשר.
כאשר יתחילו הליכי השיווק יש גם סיכוי שהמכירות יהיו מוצלחות וכך יתחילו להצטבר לחברה גם הכנסות, אשר יקדמו לאין ארוך את מצבה הפיננסי.
רווחים בחברת הסטארט אפ
בהתאם להסכמים עם המשקיעים, כשהחברה תגיע להצלחות עסקיות, המשקיעים יכולים ליהנות מהרווחים או יחליטו להשאיר את ההשקעה שלהם בעסק, כיוון שהתשואה לאחר פרק זמן ארוך תהיה הרבה יותר משמעותית. זאת כמובן אם תוואי הדרך הוא נכון והחברה מנוהלת כראוי לכיוונים חיוביים.